SnabbsökningX

Avancerad sökning

Studierådsmötesprotokoll 2008–10–29

Närvaro: Christian Lindgren Vice Ordförande
Mattias Jernberg Sekreterare, Kursombudsansvarig
Erik Iveroth
George Ryrstedt
Linus Svensson
Anders Eriksson
Fredrik Andersson
Jacob Gradén

§1 OFMÖ

Vice Ordförande Christian Lindgren förklarade mötet öppnat.

§2 Tid och sätt

Tid och sätt godkändes.

§3 Godkännande av dagordningen

Dagordningen godkändes med tilläggen §5.1 CEQStudierådsmötesprotokoll 2008–10–29 och §5.2 KursombudStudierådsmötesprotokoll 2008–10–29. §5 Viktor Öwall ströks då den inte längre var aktuell.

§4 Meddelanden

Linus meddelade att det var StufU-möte senare på dagen.

Christian lät meddela att det mellan klockan 15-16 var en informationsstund för gymnasieelever. Om man var intresserad skulle man ta kontakt med VKO.

Fredrik lät meddela att Veckans rätt nu fungerar. Christian tillade att systemet just nu är något instabilt och ändrar sig om ytterligare studenträtter läggs till i systemet. Detta kommer dock stabilisera sig så småningom.

§5.1 CEQ

Christian informerade att det under det senaste SRX-mötet hade utkommit information om att studiråden har tillgång rå statistikdata från CEQ om vi önskar.

Fredrik ansåg detta med all sannolikhet skulle vara intressant för DWWW att använda som underlag för nya funktioner på hemsidan om sådan publicering är möjlig. Mötet beslöt att ålägga Christian att ytterligare kontrollera hur åtkomst till datan sker och i vilka syften den kan användas.

Efter diskussion fann mötet även att ett ökat underlag är önskvärt då det i genomsnitt är 50% av studenterna som fyller i CEQ. Ett uppmuntrande till fler enkätsvar skulle kunna organiseras av SRD, vilket inte bara skulle hjälpa studenterna utan även lärare då positiva CEQ-svar är meriterande. Christian presenterade en informationsenkät från F som belyste varför CEQ var bra och varför man som student bör göra dessa utvärderingar, önskvärt var att göra något i samma anda för att belysa nyttan med kursutvärderingarna.

Erik meddelade här att det under Ludvigs tid föreslogs ett flödesschema som belyste hur student, studieråd, kursansvariga, kursutvärderingar m.fl. samverkade till att få bättre fungerande kurser.

Flera olika sätt att gå ut diskuterades, däribland affischer enligt ett roterande schema för att fånga uppmärksamhet. Information via hemsidan, D’du, README, SRDs anslagstavla och infoskärmarna i foajén föreslogs som lämpliga kanaler. Även att gå ut med information på föreläsningar föreslogs, något som garanterat ger genomslagskraft då folk inte undkommer den informationen. Helst bör man då använda en kille och tjej för att få spridning och använda personer som är välkända av de olika klasserna.

Fortsatt diskussion bordlades till PR-punkten som planeras till nästa möte.

§5.2 Kursombud

Kursombudsansvarig lät meddela att han denna läsperiod varit extra tidig med att gå ut med mailet till kursansvariga och sett till att det låg i deras inkorg redan på söndagen innan kursstarterna. Trots detta har gensvaret inte öket utan istället minskat.

§6 Övrigt

SRDs tidigare uppsatta budget togs upp då det blev funderingar kring matkostnaderna. Dock konstaterade skattmästare Linus Svensson att vi spenderat under budget på tidigare möten och detta möte låg precis över riktlinjen för vad möteslunchen ska kosta. Eftersom sommartacket blev betydligt billigare än planerat går SRDs budget dessutom med ett klart överskott.

§7 Skitsnack

Då skit flutit in under andra punkter fanns inget skit kvar att diskutera.

§8 OFMA

Vice Ordförande Christian Lindgren förklarade mötet avslutat.

Vid protokollet 
Mattias Jernberg 
Sekreterare     Justeras 
Christian Lindgren 
Vice Ordförande    

Utskriftsvariant Ändrad 2019-04-24 kl 17.58 ©Datatekniksektionen TLTH dwww[kanelbulle]dsek.se Lägg till i snabblänkar