Utvärderingskommentarer för FMA430 Flerdimensionell Analys
Utvärderingkommentarer för C
Utvärdering
På infocom var det få som gick upp på tentan men av de som gick upp klarade nästan alla den ( 9 av de 10 som gick upp fick 3 eller mer).
Inga större synpunkter på undervisning förutom datalabbarna som skulle kunna göras bättre. Kanske en stor uppgift som inte finns i boken som kräver mer förberedelser än att bara gå dit och knacka in det som står i häftet.
Motivation för kursen.
Under en föreläsning gick Anders (vår föreläsare) igenom ett exempel på hur vi kunde använda mattekunskaperna i en annan kurs (elektronik). Detta kan säkert vara motiverande för de som faktiskt läser kursen. Kanske vore bra med något likanade för de på C?
Petter Söderlund
Skrivet av:
Petter Söderlund
Utvärderingkommentarer för D
Under mötet så framkom det att en del studenter inte tycker att kursen är relevant för utbildningen. Kursen tränar dock det abstrakta tänkadet och nyttan av analys i flera variabler kommer senare i andra kurser i utbildningen. Det framkom idé om att presentera var man längre fram har nytta av sina kunskaper i flera variabler.
Konkreta exempel är något som bör tas upp för att öka förståelsen var man har nytta av sina kunskaper.
Det fanns 2 labbar i användning av Maple som borde göras om. Labbarna borde minskas i storlek och att man inför labbarna räknar ett par uppgifter för hand och på labben undersöker om man förstått det hela och att labbarna mer ger en aha upplevelse.
Läraren påpekade att material från labbarna inte kommer komma med på tentamen då de infördes i höstas och tidigare studenter skall ha samma möjlighet att fortsätta tentera Flerdimen.
Skrivet av:
Linus Svensson
|