SnabbsökningX

Avancerad sökning

Utvärderingskommentarer för EXTA65 Kognition

Utvärderingkommentarer för C

Oklart hur labbarna passade in i kursen. Att öva på att skriva rapport var dock relevant och bra att man fick mycket feedback på den, det hjälpte inför slutinlämningen
Överväga att använda sig av konceptet "flipped classroom" på labbarna
Gästföreläsningarna gav inte särskilt mycket, lite onödig information och vissa kändes väldigt "daterade"
För dålig information inför deluppgift 2, svårt att dra kopplingarna som behövdes för att klara den uppgiften helt och hållet
För långsamt tempo på föreläsningarna

Skrivet av:
Elsa Nilsson

Utvärderingkommentarer för D

För mycket fokus på bara ett perspektiv för bra kognitiv design (Norman)
Intressant med gästföreläsare, tyvärr kändes de inte som att de gav någonting för att klara kursen.
Labbarna kändes inte som att de passade in i kursen/ var bra gjorda. Förslag om att använda sig av flipped classroom verkar vara mer attraktivt.
Att rapporten ska ha en ordgräns på minst 3000 ord är har inte tagits emot bra. Många anser att då det är svårt att få ihop så mycket om ett litet ämne som t.ex en mikrovågsugn så fyller man ut texten med onödiga ord för att nå quotan.
All kursinformation borde vara samlad på ett ställe för att underlätta för studenterna. I nuläget finns den utspridd och i vissa fall svåråtkomlig (live@lund)
Feedback över hur man ligger till och vad som krävs behöver vara tydligare.
Andra delen av inlämningsuppgiften kändes mer som psykologi än kognition och ingen av föreläsningarna eller kursmaterialet hade förberett en på vad man skulle skriva.

Skrivet av:
Rasmus "Maj" Andersson

Kurslistor

Utvärdering

Kurser att utvärdera

Listor

Kurskoder
Kursansvariga

Utskriftsvariant Ändrad 2011-02-22 kl 13.58 ©Datatekniksektionen TLTH dwww[kanelbulle]dsek.se Lägg till i snabblänkar