Utvärderingskommentarer för TEK210 Kognition
Utvärderingkommentarer för C
Kursen har lidit omstruktureringar, vilket lett till att exemeplvis inlämningsarbetet är i ett prövostaduium. Kursansvariga hade varit ltie otydlig mesd att det var en riktlinja med antalet ord i arbetet, och inte en min-gräns, som vissa handledare hade tolkat det.
En del av gästföreläsarna hade fått hoppa in istället för en del andra, vilket hade resulterat i dålig ordning i föreläsningarna, bland annat.
Kursavsvarige hade en anna bild än vad studierådet mer eller mindra var överens om, vilket kursansvarige klassar som kompensationsuppgifter, trots att det straffar både elever med giltig frånvaro på labbarna, och elevens grupp.
Kursansvarige tog inte kritiken mot dennes metoder särskillt bra, och verkade mer inställd på att trixa sig runt kritiken, snarare än att faktiskt ändra på sig själv. T.ex: Istället för att se in i de olika fallen av frånvaro från labbar, och därmed anpassa arbetsbelastningen för den frånvarande eleven utifrån hur giltig anledningen var, så ska handledaren nästa år säga från början att alla kommer hanteras likadant, oavsett anledning. Detta går emot vad studierådet ansåg i den här frågan, som jag kan minnas det.
Hemsidan kan de inte göra så mycket åt, då de inte själva kan bestämma hur den ska vara utformad, men kursansvarige trycker på om att de ska få en bättre sida.
Skrivet av:
Utvärderingkommentarer för D
Skrivet av:
Peter "Pun man" Seimar
|