Nedanstående ämnen är tänkta diskussionsämnen under lördagen. Det
kan vara en god idé att ni diskuterar dem sinsemellan innan
avresan.
Ämnena må vara ganska triviala, men vi anser att vi behöver skaffa
oss en grundläggande insikt i hur våra respektive systersektioner
fungerar. Denna är nödvändig för att vi ska kunna utveckla vårt
samarbete i framtiden.
Se även listan över
gruppindelningen.
Organisation och engagemang
- Vi har själva rekryteringsproblem med såväl mindre poster som
viktiga styrelseposter. Fungerar er rekrytering av funktionärer?
Använder ni några knep eller kommer folk till er självmant?
- Vilka metoder använder ni för att nå ut med information till era
medlemmar (veckoblad, WWW, Usenet, mail, ...)? Vilka metoder fungerar
(bäst)?
- Hur fungerar ert samarbete med andra datautbildningar på orten?
Några av sektionerna innefattar flera olika utbildningar; hur fungerar
den organisationen?
- Hur är tillgången till lokaler för sektionsverksamhet? Vad används
lokalerna till och vilka lokala föreskrifter gäller för ert utnyttjande
av dem?
- Vilken kår tillhör ni och hur är ert samarbete med den organiserat?
Utbildningsbevakning
- Hur är utbildningsbevakningen organiserad? Finns det något
system för kursutvärderingar (återkoppling ;-)) och hur fungerar det?
- Har ni några möten med kursledare under kursernas gång för att ge
feedback?
- Hur stort medbestämmande har ni när kursplaner och ert
utbildningsprogram ska utformas och omformas?
Arbetsmarknadskontakt
- Hurdana är era kontakter med arbetsmarknaden? Är företagen
intresserade av att marknadsföra sig bland studenterna? Har ni lätt för
att få företagssponsring till er verksamhet?
Nollning
- Hur är era nollningar organiserade och vilka aktiviteter ingår? Är
det sektionerna eller kåren som håller i dem?
|