Sammanställningen gjord av namn 2000-10-04.
Av totalt 103 teknologer valde 75 att utvärdera kursen.
Medelbetyget var 3,6, vilket tyder på att föreläsningarna och övningarna i gemen var välbesökta.
Medelbetyget var här 3,5. De flesta svarade här "3" eller 4". Victor Ufnarovski och Reijo Härkönen fick goda omdömen i textsvaren.
Föreläsningarna fick betyget 3,2, en siffra i gränslandet mellan bra och dåligt. Omdömena gick isär, många skriver att Sigrid var bra, en del har andra åsikter. En teknolog med positiv uppfattning skriver: All heder åt Sigrid. Hon är en fatastiskt [fantastiskt] bra föreläsare, bara att buga och bocka". En med lite mindre positiv syn skriver, något befogat, att: "Sigrids inställning till det hela är lite tråkig. Hon verkar förutsätta att alla tycker att ämnet är tråkigt och vill komma undan så enkelt som möjligt. Hon försöker inte ge någon djupare förståelse genom att t ex gå igenom bevis el dyl. Någon liknande det vid konsumentinformation. Hur klarar man tentan med minsta möjliga instats?".
Kurslitteraturen gavs betyget 3,0. Ett något lågt betyg. En skriver koncist och utan konjunktioner: "tråkig bok trist inbindning".
Betyget som gavs var 2,8. En något låg siffra. Åsikterna går (som vanligt) isär, några skriver att labbarna var givande, andra tycker det var för svårt och andra tycker det var för lätt. Eftersom de teknologer som tyckte att labbarna var givande var klart flest till antalet, så är det rimligt att anta att labbarna låg på rätt nivå.
Lokalerna fick betyget 3,0. Ett lågt betyg, främst klagades det (återigen) på luften i matteannexet.
På frågan hur väl examinationen motsvarade kursinnehållet gavs betyget 3,8. Ett högt betyg. Många uppskattade systemet med kontrollfrågor med den extra inlämningsuppgiften som "fallskärm". En teknolog uttryckte uppskattning genom att skriva "Och fallskärmen i kurs två är en lysande idé!!!", och fortsätter berättigat: "Kurs 1 borde göras om till någon mix så som 2:an. Vissa pluggade [då] bara kontrollfrågor utan att förstå\ldots".
Betyget som gavs var 3,2, varav den absoluta majoriteten var 3:or. I allmänhet ger teknologerna lägre betyg än i tidigare mattekurser, som kanske kan förklaras med att teknologerna känner sig lite trötta på all matte. Men när man kommer till reglertekniken uppskattar man att man har de kunskaperna i ryggen.
2000-11-10 kl 16.25 | srd@dsek.lth.se |