Sammanställningen gjord av Anders Berglund 1999-06-09.
På frågan hur teknologerna bedömde sitt deltagande på de icke-obligatoriska momenten i kursen gavs betyget 3,8.
Medelbetyget var 3,6. Några berömmer sina övningsledare (nämnda är L-C Bö iers, David Johansson, "Mattias" och Thomas Carnstam). En teknolog har råkat ut för övningar upplagda som föreläsningar med avslutande "förhör", och säger sig vara missnöjd med det.
Medelbetyget var 3,4. Det rådde delade meningar om föreläsaren Lars-Christer Böiers. Vissa menade att han var suverän, medan andra menade att han gick för snabbt fram. En teknolog hittade en välfunnen formulering: "Det enda problemet ä r att Böiers kan FÖR mycket, därigenom har han en benägenhet att hålla för hög nivå på föreläsningarna" --- att det som Böiers tycker är svårt inte är detsamma som en (inom den linjära algebran) oerfaren teknolog har svårt för. Ett förslag som kom upp var att ge kursen mer tid så att det kan läggas mer tid på varje moment.
Det framförs också önskemål om fler exempel tagna från andra källor än lä roboken.
Kurslitteraturen gavs betyget 4,0. De kommentarer som getts kurslitteraturen har varit positiva, med ett undantag. Teknologen med den avvikande uppfattningen efterlyser sammanfattningar i slutet av varje kapitel, där formler och definitioner tas upp.
Lokalerna gavs medelbetyget 3,4. En teknolog hade problem med förhållandena i matte-annexet, och menade att syret tog slut snabbt och därigenom gjorde uppmä rksamhet omöjlig.
På frågan hur de bedömer kursen som helhet blir medelvärdet av svaren 3,6.
På frågan hur väl examinationen svarade mot kursinnehållet gavs medelbetyget 3,7. En teknolog menade att det tentan testade inte motsvarade det L-C Böiers tyckte var viktigt. Andra kommentarer som gavs gick ut på att tentan var för lä tt.
2001-02-21 kl 01.06 | srd@dsek.lth.se |