Sammanställningen gjord av Anders Berglund 2000-02-22.
Av totalt 117 teknologer valde 96 att utvärdera kursen.
På frågan om i hur stor utsträckning de deltog i kursens icke-obligatoriska moment svarade teknologerna i genomsnitt 3,9.
Övningarna fick betyget 3,5.
Föreläsaren Sigrid var omtyckt. Det verkar som om teknologerna i gemen uppskattat både tempo och föreläsningsteknik, en skriver: "Sigrid är en bra föreläsare ... håller allt på en lagom nivå". Betyget blev 3,4.
I kursen ingick ett par datorlaborationer. Dessa fick betyget 2,9. De flesta verkar ha tyckt att datorlaborationerna var för långa, men att de ändå var bra för förståelsen.
Kursens litteratur fick betyget 2,9. En del skriver att de trivs bättre med den gamla litteraturen. Andra tycker att litteraturen är toppen, och tillägger att de uppskattar humorn den är skriven med.
Teknologerna gav tentan betyget 3,8. Några skriver att de uppskattar systemet med kontrollfrågor (godkänt på de i förväg givna kontrollfrågorna gav betyget 3,0). Andra tycker att det är ett konstigt system, en skriver: "Jag anser att man lär sig matematik genom att räkna uppgifter och inte genom att lära sig formler och bevis utantill".
Många tyckte att inlämningsuppgifterna tog för mycket tid i anspråk. Allmänt verkar de flesta ha fått lägga ner mycket mer tid på denna mattekurs än de tidigare, och en missnöjd teknolog skriver: "alldeles för hård arbetsbörda jämfört med andra kurser i matematik på samma antal poäng".
Många (andra) teknologer har dock i sina kommentarer uttryckt uppskattning för både inlämningsuppgifter, datoruppgifter och systemet med kontrollfrågor på tentan.
Betyget för kursens helhetsutförande blev 3,2.
2000-02-23 kl 11.12 | srd@dsek.lth.se |