Sammanställningen gjord av Magnus Bäck 2000-11-01.
Av totalt 64 teknologer valde 48 att utvärdera kursen.
På den femgradiga skala som låter teknologen markera sitt deltagande i moment som inte är obligatoriska gavs medelvärdet 3,9. Detta är ett högt värde.
Övningarna fick medelbetyget 3,7, men fick i övrigt inga kommentarer förutom att deras koppling till föreläsningarna var dålig.
Föreläsningarna fick ganska hård kritik av vissa medan andra tyckte att föreläsarna var duktiga. Medelbetyget 3,7 är tämligen högt, vilket tyder på att de sistnämnda verkar vara i majoritet. De låga betyg som ges är få.
I det här momentet gavs medelbetyget 3,3, men de kommenterades inte i övrigt.
Kurslitteraturen fick ganska bra betyg, 3,6, men inte heller här är det ingen som kommenterat den bland textsvaren varför det blir ganska svårt att tolka.
Tentamen ansågs motsvara kursinnehållet väl. Medelbetyget var 3,8, men då ska man ha i åtanke att många sätter betyg efter hur bra det gick på tentan (dvs. lätt tenta ger högt betyg). Bland textkommentarerna var det dock flera som tyckte att tentan var svår, och en är t.o.m. så här drastisk: "Kändes som de ville sätta dit studenterna genom att kasta in helt nya typer av uppgifter."
Eftersom det var tämligen få är det inte speciellt många kommenterar, varför kursen blir ganska svår att utvärdera. Medelbetyget för kursens helhet var dock 3,6. Nästan inga hade gett lägre betyg än tre eller högre än fyra. Kursens mottagande är ganska blandat bland teknologerna:
"Svår kurs. Duktiga föreläsare men det var mycket noggrannt i början när det var lätt och så gick det fortare när det var klurigt."
"En av de sämre kurser jag läst på teknis tyvärr. Den behöver ses över."
Genomgående bland flera kommentarer var att kursen var ostrukturerad med dålig helhetskänsla och koppling mellan föreläsningar och övningar.
2001-02-20 kl 23.08 | srd@dsek.lth.se |