Kursutvärdering

Inledande programvaruteknik -- projekt (EDA321)

Sammanställningen gjord av Caroline Einarsson 1999-10-05.

Av totalt 71 teknologer valde 54 att utvärdera kursen.

Deltagande i kursen

Närvaron var mycket hög, medelpoängen var 4,3. Bara två hade bedömt sin närvaro som lägre än 3.

Övningar

Medelbetyget på övningarna blev 2,8. Det fanns ju egentligen inte några övningar i kursen, men antagligen är det de två tillfällena då Teamware gicks igenom.

Föreläsningar

Föreläsningarna fick medelbetyget 2,3. Många tyckte att föreläsningarna inte hade något med projektuppgiften att göra, medan andra tyckte att fler föreläsningar hade varit bra.

Kurslitteratur

Medelbetyget för kurslitteraturen blev 2,4. Många tyckte att kursboken var onödig, att man egentligen inte hade någon som helst nytta av den.

Examination

Inlämningsuppgifterna uppfattades som meningslösa och man fick inga kommentarer på svaren. Betyget blev 3,27, men de flesta valde att inte svara på frågan.

Kursen som helhet

Många tyckte att kursen var jobbig och att arbetet inte motsvarade antalet poäng. En del ansåg att kursen var rolig, givande och intressant, medan andra tyckte att den var dåligt strukturerad, för svår eller bara allmänt tråkig. Flertalet ansåg dock att det var en nyttig och lärorik kurs. Medelbetyget blev 3,13.

  [hemsidan] srd@dsek.lth.se