Sammanställningen gjord av Mirjam Pearson 2001-11-12.
Av totalt 83 teknologer valde 60 att utvärdera kursen.
Deltagandet i icke-obligatoriska moment ligger lite över medel, på 3,4. Det är ganska stor spridning på teknologernas engagemang.
Övningarna får medelbetyg, 3,2. Flera teknologer skriver att de är tunga och all t för omfattande för att man ska hinna med dem.
Betyget är 2,4 vilket är rätt lågt. "Obegripliga" och "för högt tempo" är vanliga åsikter samt att det är svårt att höra vad föreläsaren säger. Några tycker ist ället att föreläsaren är "tydlig och pedagogisk".
Labbarna får 3,0 i betyg. En teknolog skriver att man inte förstod vad man gjorde och att labhandledarna var dåliga på att förklara, en annan skriver att labbar na gav förståelse och hade bra handledning.
Kurslitteraturens betyg ligger på medel där de flesta satt treor och fyror. Några tycker att den är komplicerad och svår att komma in i, medan andra menar att den gav tillräckligt med förståelse för att läsa in kursen på egen hand.
Teknologerna anser att det här är en svår kurs och den får ett ganska lågt betyg (2,8). De flesta som kommenterat anser att det är alldeles för mycket att ta in på för kort tid. Många föreslår att den bör gå över två läsperioder istället för en, en del klagar över att den läses parallellt med en projektkurs. Det verkar även som att det läggs för mycket tid på den första delen av kursen, som många tycker är enklare, i förhållande till den andra. Det är illa eftersom tentan mest bygger på andra delen av kursen. Kanske måste kursen omdisponeras tidsmässigt.
2001-12-15 kl 00.14 | srd@dsek.lth.se |