Sammanställningen gjord av Natalia Mekras 2001-02-20.
Av totalt 106 teknologer valde 22 att utvärdera kursen.
Deltagandet i de icke obligatoriska momenten på kursen var 3,9.
Övningarna får medelbetyget 3,9. De obligatoriska inlämningsuppgifterna får mestadels positiva omdömen. Många tycker att det är bra att man tvingas lära sig viktiga moment i kursen.
Föreläsningarna får betyget 4,2. Sigrid får väldigt positiv kritik från de flesta som givit kommentarer. Ett par citat: "Hon kan lära vem som helst matematik"; "SUPERSIGRID!!!!!!". Det uppskattas mycket att Sigrid är mån om att alla skall hänga med och att hon förklarar på ett enkelt sätt. Någon enstaka tycker att det är för lite teori på föreläsningarna.
Laborationerna har fått betyget 3,3. Troligen har datorövningarna betygsatts under denna punkt och de är den del av undervisningen i kursen som får sämst betyg. Datorövningarna verkar ha passerat tämligen obemärkt förbi. Några gör kommentaren att de inte var speciellt givande.
Medelbetyget är 3,6. Det påpekas att föreläsningarnas eventuella brist på teori väl kan inhämtas ur kurslitteraturen i stället.
Föreläsningssalarna i matteanexet får mycket dålig kritik när det gäller ventilationen, de beskrivs som för varma och utan syre. Medelbetyget för lokalerna är 3,1.
Det är lite skilda meningar om tentamen. Vissa tycker att det är bra att det räcker att lära sig kontrollfrågor för att klara tentan. Flera påpekar att man inte får någon bestående kunskap av att memorera kontrollfrågor. Det påpekas av vissa att man även borde klara av en räknedel för att bli godkänd på en mattekurs. Tentan får betyget 4,0 med avseende på dess koppling till kursens innehåll, men här kan man misstänka att de höga betyget beror på den höga genomströmningen.
Helhetsintrycket får betyget 4,0. Det mest positiva är utan tvekan Sigrids pedagogiska insats, men även inlämningsuppgifterna går hem hos många.
2001-02-21 kl 00.57 | srd@dsek.lth.se |