Sammanställningen gjord av Ulrika Häll 2000-02-23.
Av totalt 123 teknologer valde 111 att utvärdera kursen.
Deltagandet fick ett betyg på 3,5.
Övningarna fick ett medelvärde på 3,1. Flera personer anser att det var för många övningsuppgifter, man hann inte göra alla. Vissa skriver att övningsuppgifterna var mycket svåra, och låg på en helt annan nivå än föreläsningar och tenta.
Föreläsningarnas medelbetyg hamnade på 2,8. 15 personer gav föreläsningarna betyg 1, i jämförelse med 6 personer som gav betyg 5. Flera studenter skriver att föreläsningar och övningar inte stämde särskilt väl överrens med varandra. Några tycker föreläsaren gick igenom för mycket som var överkurs. Elisabeth får dock även positiva kommentarer för att hon är så engagerad. Ett antal studenter kommenterar föreläsningarna som "för svåra", "abstrakta" och menar att de "saknar en röd tråd". Det som framförallt efterfrågas angående föreläsningarna är fler exempel, lösta i lugnt tempo. Vissa studenter anser att seminarier skulle varit bra.
Laborationerna får godkänt, med ett värde på 3,3. Teori och laborationer var inte i fas, anser flera teknologer. Laborationerna får framförallt kritik för att föreberedelseuppgifterna var för svåra, och för att vissa handledare inte var tillräckligt hjälpsamma. Två labbhandledare, Stefan Haugvitz och Claes Thelander, får dock flera positiva kommentarer.
Boken fick ett verkligt lågt medelbetyg, bara 2,5. Hela 22 personer gav boken en etta, medan bara två personer satte 5 som betyg. Flera klagar på att en så grundläggande bok var på engelska, och att den var alldeles för "pratig".
De utdelade extentorna kritiseras då de inte stämde överens med kursen, främst pga att litteraturen var utbytt. I övrigt får tentan väldigt blandade kommentarer; vissa menar att den var för lätt i jämförelse med bokens övningar och laborationerna, medan andra menar att den var betydligt svårare.
2000-03-15 kl 09.55 | srd@dsek.lth.se |