Sammanställningen gjord av Lina Olsson 2000-10-25.
Av totalt 96 teknologer valde 74 att utvärdera kursen.
Det upplevda deltagandet bland teknologerna fick medelvärdet 3,6.
För övningarna blev betyget 3,2. Någon föreslog att rekursionsövningarna skulle vara datorövningar.
Logikdelen var uppskattad, både själva ämnet och föreläsaren. Däremot fick rekursionsdelen en hel del kritik, framför allt p.g.a. av föreläsarens brist på pedagogik. Annat som ansågs störande var problem med ljudanläggningen som användes vid dessa föreläsningar, samt att föreläsaren var alltför bunden vid OH-bilderna.
Ingen teknolog gav föreläsningarna betyget 5. Däremot gavs en hel del tvåor och ettor. Medelbetyget blev därför endast 2,7.
Lokalerna fick det låga medelbetyget 2,9. Många kommenterade den dåliga luften i matteannexet, och även i övningssalarna.
Medelbetyg 3,1. Någon skrev att "inlämningsuppgifterna motsvarade kursinnehållet mycket bra".
Kurslitteraturen fick 3,0 i medelbetyg. En teknolog skrev att logikhäftet innehöll mer fakta än man behövde i kursen.
Tentamen upplevdes som svårare än förväntat. Någon föreslog att det skulle ges separata betyg på logik- och rekursionsdelen. En teknolog påpekade att det aldrig får förekomma tryckfel på en tentamen. Medelbetyget för hur väl tentamen motsvarade kursinnehållet blev 3,7.
Här blev betyget 3,2. De flesta tyckte att kursen var användbar, men att den skulle kunna läggas upp annorlunda.
2000-11-01 kl 08.43 | srd@dsek.lth.se |