Sammanställningen gjord av Katarzyna Szymkiewicz 2001-12-10.
Av totalt 54 teknologer valde 11 att utvärdera kursen. Det låga antalet utvärderande kan ha samband med att KA inte fungerade och att utvärderingen därför gjordes på papper.
Hög närvaro på ickeobligatoriska moment. Majoriteten av studenterna var närvarande på nästan allt, medelbetyg 4,5.
Övningarna fick ett lägre medelbetyg på 3,5. Det kan tilläggas att övningstillfällena inte var så många. Någon kommenterade att övningen på telenätet var konstig och kunde göras bättre.
Föreläsningarna fick betyget 3,7. Föreläsarna Maria och Lars fick beröm.
Laborationerna gavs betyget 4,0. En del studenter ansåg labbarna vara för lätta och föreslog att man skulle få skriva en mer utförlig labbrapport för att få ut mer av laborationerna.
Litteraturen var bra, den fick ett medelbetyg på 4,3. Det gavs fem 4:or respektive 5:or. Endast en student gav den en 2:a och tyckte att kursmatrialet stundtals var otydligt.
4,1 gavs som betyg för hur väl tenan speglade kursinnehållet. Tentamensresultaten var mycket bra, många fick bra betyg varför en del studenter kommenterade tentan som lätt -- "lite väl enkel, jag hade gärna velat bevisa att jag kunde mer". En annan student menade att tentans svårighetsgrad var rimlig eftersom maxbetyget var 4.
Lokalerna fick allmänt betyget 4,3 men någon anmärkte på att labblokalen var trång.
Kursen som helhet fick 4,2 i betyg. Beröm gavs för uppläggningen och kursens hemsida, även projektet fick mycket positiv respons. Kritik riktades mot kursens svårighetsgrad. Många ansåg kursen vara för lätt. Bland kommentarerna kan nämnas "en bra och intressant kurs som dock hade för låga ambitioner gällande hur mycket den kan lära ut".
2002-10-14 kl 16.45 | srd@dsek.lth.se |